Utseende

Ibland skrämmer människor mig, speciellt killar.
Jag kommer ihåg när vi på någon livskunskaps timme under höstterminen körde att vi skulle ställa oss på en sida av klassrummet eller på den andra, beroende då vad man tyckte. En fråga var t.ex. : "Jag tycker skolan är rolig" , om man ställde sig på ena sidan höll man med, men på den andra sidan höll man inte med. Och vi kom då till en fråga som löd något i stil med "Utseendet spelar ingen roll på mina kompisar" , jag ställde mig såklart på sidan där jag höll med om det, för utseendet har inget med insidan att göra. Men vad kan vi förvänta oss av dom där populära killarna som ser så himla bra ut? Klart som fan dom tycker det spelar roll. Inte ens skulle dom tänka sig vara ihop med en tjej trotts att hon var skitsnygg och hade snyggaste kroppen ifall hon inte klädde sig på det sättet dom gillade. Jag va inte den enda som faktiskt blev förvånad över det svaret.

Det är som om killarna inte bryr sig om tjejernas insida, utan utsidan är det enda dom ser. På något sätt så känns det så obehört taskigt och fel, men så är det, tyvärr. Jag skulle faktiskt aldrig vilja vara med en kille som gillade mig för mitt utseende, för då är det inte äkta kärlek utan mer "Jag är ihop med skolans snyggaste brud, slå den du". Utseende fixeringen är skrämmande och jag vill ge alla som är utseende fixerade en fet jävla smäll.
Och nej, nu sa jag inte att jag inte bryr mig om mitt utseende, för det gör jag, men jag överdriver det inte direkt heller. 

Sen skrämmer det mig att se fina, vackra flickor som är vandrande pinnar. Seriöst, det skrämmer mig. Jag påstår inte att det är fel på dom som är så naturligt, men dom som svälter sig själva för att se ut så, snälla, ni ger mig mardrömmar. Hur tjock jag än tycker jag är så är jag hellre så än som en vandrande pinne, för det är finare att ha kurvor och att fylla ut kläderna än att ha dom minsta storlekarna för att inte betraktas som tjock. Så till alla tjejer, STÅ FÖR ERA KRUVIGA OCH SNYGGARE KROPPAR OCH GÅ EMOT SVÄLTA SIG SJÄLV TRENDEN!
som sagt, ni som är naturligt små, ta inte åt er, ni kan inte hjälpa det, och jag lovar, jag har inget emot er ;)


Kommentarer
Postat av: ingrid/ cupcake-s@bdb

bra skrivet, och jag håller med. :)
palla svälta sig själv/banta för att få de minsta storlekarna, om man inte är så naturligt ser det oftast bara konstigt ut.
visst, nästan alla är påverkade av dagens skönhetsideal och är inte nöjda med sina kroppar men man ser ut som man gör av en andledning
och det ska man inte ändra på.

2008-05-14 @ 20:26:24
URL: http://m0nster.blogg.se
Postat av: Majjs

bara för att du är smart och för att du antagligen kommer att bli krönikör som vuxen, men det där om att tjejens utseende spelar stor roll för killar, men det gör det för oss också. Jag menar, vill du vara tsm med EMIL ? :O xD
nej, men jag tror att vi tjejer mer kollar på kroppen/hår osv, mer än vad vi kollar på klädstilen. Och killarna är ju faktiskt VÄÄLDIGT omogna vid den här åldern.

2008-05-15 @ 18:38:13
URL: http://louiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0