resume av helgen

Well, vi kör en liten resume på den här helgen eftersom jag inte bloggat nånting ;)

Fredag började med en läkartid på Vårdcentralen som ligger i samma hus som Sjödalsgymnasiet som skulle köra utspringet senare samma dag. Men ja, det var ett lyckat och kort besök så jag hann ner till tågstationen 20 minuter för tidigt så där snacka jag med dem som redan kommit, fun!
Ja, sen så skulle vi ju då åka till Skansen och för att slippa "kaoset" inne i stan som var så hoppade vi av på Södra och gick till Slussen och tog färjan över, supermysigt! Sen så blev det att driva runt lite på Skansen och vi kollade på dem Nordiska djuren, åt svindyr våffla och dricka (mitt kostade totalt 65 för en flaska vatten och en våffla med grädde och sylt, usch!). Sen kollade vi i dem där stugorna med gamla saker och träffade på en finsk gubbe som babblade oförståbart men vi kom iallafall fram till att människorna för i tiden var mycket smartare än oss, synd! Men ja, vi 4 som då gjorde det hade iallafall kul, och efter det så drog vi hem. Blev till att halsa vatten med is i och sen plåstra om fötterna eftersom jag fick blåsor av värmen på fotsulorna, vilket resulterat i skavsår nu, usch!

Lördag blev en lite konstig dag. Ingrid kom hit och vi hade tänkt ha picknick med två kompisar men dem kunde inte så vi drog in till stan och gick först runt lite på söder till Skrapan och Ringen, där vi såg Morgan från något barnprogram, fun fun. Sen så tog vi tuben från Skanstull till centralen, och där såg vi Tilde de Paula, haha! Men sen i stan så gick vi och köpte Pocky. Det blev jordgubb, chocklad och banan/chocklad för min del, gott som fan! Och det roligaste var att påväg dit så ser vi en känd bloggare vid namn Kelly,hahah, kändiskåta dagen! Men sen ringde vi våra två kompisar som befann sig på Gallerian så vi stack dit och dem fick ett packet med pocky av mig (banan/choklad, köpte två st). Sen när jag och Ingrid står och snackar med Gina medans Tess stack in på H&M med deras mamma och kusin så såg vi Danny Saucedo! HAHAHA, jag trodde seriöst jag dog av skratt, det måste verkligen ha varit han, annars hade jag inte känt igen honom. Men ja, sen vid halv fem tiden så drog vi till pendeln och jag fick då avsluta mitt äventyr i Stuvsta där jag tänkt ta bussen till moster, men eftersom det hade resulterat i 30 minuters väntan på den så bestämde jag mig för att ta en promenad på 20 minuter stället, lite korkat men skönt gjort, va för jävla varmt faktiskt. Framme där så fick man halsa vatten och ta det lungt. Sen då syrran, plastkusin och kusins pojkvän drog och köpte godis så lekte jag och kusin coola och tog coola bilder när vi hoppa studsmatta, hah. Men ja, det var en konstig men trevlig dag dårå.

Söndag blev en riktigt mysig dag. Vid halv 12 tiden träffade jag Ingrid på pendeln till södra station. På Söder skulle vi då ta oss till Tanto, och vi lyckades! Vi gick och gick lite och tillslut kom vi ner till vattnet där våra kära kompisar var dårå (tack vare att Gina kom och mötte oss typ..20 meter därifrån). Men vi satt på stranden där och mös med pocky och dricka. Vi hann dessutom med 2 videor till min och deras gemensamma kompis som inte svarade då vi ringde (FU LUGGEN!), och jag kan säga såhär, Gina och jag är bäst på att filma Tess, haha. Deras kusin Saara var också med och det var kul, för hon skulle bada och när hon kom upp så kramade hon antingen Gina eller Tess, sen så ställde hon sig över mig och ja, droppade rejällt. Sen vid halv tre så gick vi mot Södra station som Tess och Gina snällt följde oss till, sen skiljdes våra vägar *gråter en skvätt*, och sen åkte jag och Ingrid hem.
Sen vid 16 tiden så åkte vi då till Villa Rosen och åt med farmor, våra grannar äger det stället. Så den här dagen har inte varit något att klaga på direkt, förutom mina brända ben! Kunde inte mamma vara smart nog att tvinga mig att smörja in mig med solskyddsgrejj?

Kommentarer
Postat av: Johanna

OMG FÖRLÅT! jag var i valbo och hade mobilen hemma på laddning ;o (a)

2008-06-01 @ 20:49:35
URL: http://jossehannaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0