Livet innehåller mer än så

Satt och pratade med en kille alldeles nyss via msn.
Vi kom in på spåret alkohol, tobak och droger.
Jag har aldrig varit full, jag har aldrig smakat på alkohol(om nu inte någon spetsat min läsk med det) och jag är stolt över det. Alkohol förstör bara så mycket. Levern och njurarna tar skada och man förlorar hjärnceller. Pinsamma händelser som man ibland inte kommer ihåg uppstår och ger också minnesluckor. Jag har sett fulla människor många gånger och även dem som har det har gått riktigt illa för, tyvärr. Också kan många olyckor med bilar ske när man är påverkad, för dumma som vissa är så hoppar dem in i bilen och kör, vilket tar livet av många. Det är sorgligt att sånt ska få hända över huvudtaget.
Sen har jag också ett par rökare i min släkt, och redan under dagistiden så sa jag till en av dem att sluta röka för att det är skadligt för personen själv och för personer runt omkring. Passiva rökare tar mer skada än vad rökaren själv gör, för ungefär en tredjedel av dem som årligen dör av rökning är rökaren, medans dem andra två tredjedelarna är dem passiva rökarna, många är tyvärr barn. Genom att röka så tar man livet av sig otroligt sakta, lungorna börjar ruttna och man drabbas lättare av lungcancer, hjärtinfarkter och whatever vad alla sjukdomar heter. Rökning förstör minst lika mycket som alkohol, och att ha ursäkten "det var coolt" om värför man började röka, in my fucking ass! Det är inte ett dugg coolt och det bevisar bara vilken svag människa man är om man börjar röka för grupptrycket. Nu är det säkert någon som läser mitt inlägg som föll för grupptrycket, men jag säger vad jag tycker och tänker, det är ett fritt land och jag menar inte enstaka personer, jag menar alla som faller för grupptrycket.

Livet är mer än partyn med alkohol, tobak och droger. Livet är att njuta så länge som möjligt och att alltid försöka göra det bästa av läget, inte att supa sig full varenda helg, kedjeröka bland andra och att knarka ihjäl sig. Livet erbjuder så mycket mer än det, och jag ska göra allt för att vara nykterist, orökt och aldrig ha provat på droger då jag dör, då har jag uppnått det näst största målet i mitt liv.

Adios amigos, nu ska jag dra till Norrköping och fira midsommar, UTAN ALKOHOL! :)

Kommentarer
Postat av: ingrid / cupcake-s@bdb

knark är bajs!

och då menar jag allt som alkohol, tobak och knark innebär.

du har helt rätt :)

2008-06-19 @ 11:57:37
URL: http://m0nster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0