Ge alla en chans

Jag började tänka på en sak idag då jag satt på 172:an mot Norsborg mellan Flemingsbergs C och Hallunda.
Sverige står för blonda flickor med blå ögon och stora bröst, men jag förstår inte riktigt värför. Från början är alla brunögda och brunhåriga, men något piggment dör och färgen går inte vidare (naturligt). Men sen kommer vi till invandrarna. Folk klankar ner på dom som jag vet inte vad, dom kallar dom för "negerjävel" , "jävla turk" och jag orkar inte ens skriva hälften av allt dom får höra. Kollar dom på en svensk brud och hon har kille så får dom ta emot slag, sparkar och ah.  Dom kommer hit med sina föräldrar i hopp att få ett nytt liv bortom all hot och krigen i hemländerna, allt dom vill är att få en bättre framtid och en tryggare miljö. Men blir det bättre genom att sätta dom på samma ställe hela tiden som t.ex. Flemingsberg, Skärholmen, Vårby, Rinkeby, Tensta, Botkyrka, Rosengård och andra sunkiga förorter. Jag skulle faktiskt inte tro det, det skapar en otrygg miljö och flera av dom kan faktiskt komma in på fel spår tack vare att sätta dom i samma område, där dom börjar kriga om tro och kulturen. Allt deras föräldrar vill är att ge dom en trygg uppväxt, men ger vi dem en trygg uppväxt? Nej, för genom att kalla dem för rasistiska ord och en massa annat så ger dom tillbaks med samma mynt och kallar oss för "jävla svenne" och flera av dom kan bli lite väl kaxiga mot svenskarna sen och då uppstår dom större problemen.
Jag är nog inte ensam om att vilja förändra vanorna för dessa ungdomar och deras föräldrar. Vi borde ge dom den tryggheten dom förtjänar och sen inte kasta ut dom för deras bakgrunder. Ge dom en chans att starta ett nytt liv, riv lite skog uppe i Norrland, bygg nya städer och fixa jobb där så dom klarar sig, Stockholm, Göteborg, Malmö och Södertälje kommer snart inte kunna ta emot fler, så gör vad som behövs!
Obama (han som försöker vinna över Clinton) berömde ju nån snubbe från Södertälje som berättade om deras jobb att låta invandrarna bo här, han vill ju att USA ska vara precis som vi. Så svik inte honom, han ser upp till oss och visa att vi kan ta saker i egna händer och inte följa trenderna.
Jag säger bara, HALLÅ POLITIKER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0